Tuesday

susu+kurma+kismis+ESP&mealshake

As Salam semua,

Dah lama rasanya saya tak update blog sihatdotcom ni dengan entry yang baru dan bermakna. Kali saya ingat nk berkongsi resepi yang berkhasiat yang baik diamalkan oleh semua golongan, baik perempuan mahupun lelaki. Perempuan mengandung pun elok amalkannya, orang kata untuk dapat anak putih gebu. hehe. Masa mengandung dulu sempat buat sekali je. hehe. anak pon x berapa nk putih gebu. wakaka. Takpe, janji anak sihat, bijak, aktif dan cergas kan. ;)
Tak lupa juga untuk ibu-ibu yang sedang atau masih menyusukan seperti saya, digalakkan untuk mencuba resepi ini kerana dipercayai dapat membantu menambahkan penghasilan susu badan anda. Dan saya percaya statement ini sebab saya sudah mencubanya. :)

Ok, berbalik pada resepi, mudah saja, saya buat last Saturday, anak saya umur 2 tahun kata, "mama, adapnye (sedapnye)", hehe.
RESEPINYA:
1 gelas susu dutch lady full cream
3 biji kurma dibuang bijin

7 biji kismis yang takde biji
1 sudu besar ESP
1 sudu kecil Mealshake

Cara membuatnya mudah saja, susu + kurma + kismis + ESP + Mealshake dikisar dengan blender sehingga hancur dan sebati, sekarang sedia diminum. Gambarnya, tak sempat nk amik. hehe

Selamat mencuba. Rasanya sangat sedap. Nyum! Nyum! Nyum!

So kepada sesiapa yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut mengenai ESP dan Mealshake, boleh
 hubungi saya atau sms sahaja ke talian 0196787870.

No comments:

Post a Comment